Word onvergetelijk, of vergeet het maar
Het is hoognodig om eruit te springen op deze arbeidsmarkt, anders kun je het als werkgever wel vergeten. Je wilt medewerkers/opdrachtnemers te vinden die intrinsiek gemotiveerd zijn om met hun talenten iets bij te dragen aan de maatschappij. Lees: die voor een overheidsorganisatie willen werken. Open, echte en oprechte arbeidsmarktcommunicatie helpt daarbij.
Iets om voor te kiezen
Een medewerker anno nu heeft de banen voor het oprapen. Keuze genoeg. En dus wil je dat ze met volle overtuiging voor jouw organisatie gaan. De enige manier om dat te bereiken: duidelijk maken waarvoor ze kiezen. Wat doet deze organisatie? Hoe is de sfeer? Wat is de drive van de mensen die er werken? Dit moet matchen in iedere uiting. Een gezellige recruiter aan de telefoon om daarna een vacaturetekst te ontvangen die nog stijver is dan stijf? Vergeet het maar.
Vacatureteksten schrijven of herschrijven
Wij hebben een tekstschrijver die helemaal thuis is in arbeidsmarktcommunicatie- en profilering. Laat bestaande vacatureteksten herschrijven of nieuwe teksten schrijven die er aan alle kanten uit springen. Zo zet je niet alleen een functie, maar de hele organisatie op de kaart.
Tone of voice ontwikkelen
Heeft jouw organisatie nog geen vastgestelde tone of voice/verbal identity? Dan is de huidige arbeidsmarkt een goed moment om die alsnog op papier te laten zetten. Zeker als mensen binnen de organisatie zelf de vacatureteksten schrijven, is dit een handige leidraad. Op aanvraag is het ook mogelijk om medewerkers hiervoor op te leiden.
Recruitmentcampagne ontwikkelen
Op zoek naar een briljant idee om meerdere mensen te werven? Wij ontwikkelen campagnes om professionals te vinden voor specifieke/grote projecten. Bijvoorbeeld als een organisatie tijdens een crisis opeens veel medewerkers nodig heeft op een bepaald vakgebied. Of als er meerdere projectmanagers nodig zijn voor een reorganisatie. Of als er een groot tekort is aan IT’ers bij een belangrijke automatiseringsslag. Noem maar op. Een recruitmentcampagne bestaat uit een overkoepelend idee (de kapstok) een format voor vacatureteksten en uitingen voor social media.
Medewerkersverhalen schrijven
Niemand kan zo goed vertellen hoe het is om bij jouw organisatie te werken, als de medewerkers zelf. Daarom ondersteunt Sourcepertise met prachtige, enthousiasmerende, ontroerende en onvergetelijke medewerkersverhalen die bijdragen aan de wervingsopgave van jouw organisatie.
